torsdag 2 februari 2012

Inför km2 på Sötåsasjön

Då var det dags för Km2 på den småländska Sötåsasjön på Söndag. Har aldrig varit i sjön förut, men har fått fram information som pekar på att det går att få fin Abborre i sjön. Tävlingsresultat som jag kommit över från tidigare år visar vinnarvikter på 5 till 7 kg. Enligt djupkartan som jag råkar ha i min ägo kan jag se en långsmal sjö som blir bredare i södra änden. Djupaste punkten mäter 15.6 meter. inga synbara grund, ganska djupt utmed kanterna. Har siktat in mig på ett stråk vid frontlinjen där jag ska sätta in min offensiv. Alla mina Vimpirkar måste finnas till hands då det kan bli fiske både djupt och grunt. Trohet, tapperhet och heroiskt mod kommer att krävas denna ödets dag då den största och grymmaste av våra fiender står i vår väg. Jag pratar om kylan. Frukta intet ,räds ej mörkret, må rättvisa skipas kamrater!!

3 kommentarer:

  1. låter hyffsat laddad :) bra att du har strategin klar, det här kan ju bara inte gå fel :) hoppas det blir bra fiske för er./Reine

    SvaraRadera
  2. Finns nog en liten risk att jag kan falla ganska tungt är jag rädd:)Håll klubbens fana högt på Kyrksjön, jag räknar med dig å Kalle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe det går nog bra, jupp kalle kommer dominera å jag ska göra mitt bästa :)

      Radera


Career Education