lördag 11 februari 2012

Tävling på Åsunden

Då var lagtävlingen mot Ulricehamn och km3 avgjord. Vi var 18 man ifrån Msfk och 8 stycken glada gubbarr från Uff. När startskottet gick 08.45 avancerade styrkorna ut på Åsundens fina is som för dagen mätte ca 30 cm. Jag satte full fart mot vassarna utanför Skottek. Började fiska med Vim42 och tolvans Red lime. Fisket var väldigt trögt till en början, sökte borren mellan 1-10 meter men fick bara ströfisk. Efter 1.5 timmar var paniken nära och jag halvsprang in mot staden i hopp om att gå på lite fisk någonstans. Efter att ha forcerat ett slagfält med diverse olika bilar som var ute för att leva rövare på isen hittade jag fisken sista timmen och hade ett bra fiske med Vim38 och Gliet storlek 14. Vid invägningen visade det sig att jag hade 3960gram och det räckte till en andra plats efter Jan Persson som hade 4140gram. Men då Jan inte är med i serien stod jag som glad och överraskad segrare i km3. Msfk slog Uff klart och vi får passa på att tacka Jan Persson och Clas Törneling för hjälpen dom bidrog med idag. Jag vill härmed även tacka mina kamrater i mullsjö för en bra insats, utan era råd och tips hade jag inte varit mycket för världen.
Vi syns nästa helg kamrater!

4 kommentarer:

  1. Knyt ihop säcken nu i de återstående km tävlingarna så vinner du.
    Ska slåss med näbbar å klor för att ta mig upp på pallplats.
    Ser bara Stenholm som enda kandidat för mig att ta, du å Wulf ligger på tok för långt fram nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pierre jag ska göra mitt bästa. Ja du har en bra chans på pallen, det blir stenhårt dom två sista tävlingarna!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ja det är kul när det inte är avgjort på de två tre första tävlingarna.
    Noen på lördag, har du några tips att ge till en som ej varit där? I så fall tar vi dom på sms va? :-))

    SvaraRadera


Career Education