söndag 5 februari 2012

Km 2 Sötåsasjön

När styrkorna stod uppradade klockan 09.00 visade kvicksilvret 18 minusgrader. Jag avancerade ut mot mitt tilltänkta mål som låg ca en kilometer upp i norra änden. Hade lokaliserat ett stenröse som jag trodde på.
09.15 blåste Stenholm visselpipan för anfall och jag plockade fram Vimpirk 42 med Xterminatorkrok storlek 14. Hittade fisken omgående och fick ganska bra den första 1,5 timmen sen dog det ut med bara ströfiskar i var fjärde hål typ. Med en timme kvar gjorde jag en chansning och plockade fram Vim55 med 12 krok och satte på ett abborröga. Gick rakt ut till mitten av sjön och borrade, här var det ca 10 meter djupt. Första nedsläppet, ett lockryck sen sa det bara pang i prylarna! Kämpade med en större fisk som visade sig vara en fin Abborre, fick upp den till hålet men hon rusade med obehagliga knyckar ner mot botten igen. Såg att kroken satt dåligt och försökte ta det lugnt. När jag fick upp henne andra gången var det dags för landning, lirkade upp "suggan" i hålet och körde ner mitt pekfinger för att greppa henne i munnen. Då som i slowmotion släppte kroken och hon gled sakta tillbaka ner i hålet igen. Jag satte mig ner på isen med tom blick och ville bara dö. Jag uppskattade vikten till någonstans runt 1 kg.
Trots mina motgångar räckte 1380gram ändå till en andra plats av tolv deltagare så jag får ändå vara nöjd.
Grattis Stenholm till en fin förstaplats, du var en klass bättre än oss andra idag.
Nu laddar vi om till slaget om Åsunden nästa Lördag, må bästa lag och man vinna!

1 kommentar:

  1. Tack för den.Tur för mig att den store är kvar. MVH Stenholm

    SvaraRadera


Career Education