tisdag 7 februari 2012

Inför Åsunden

På Lördag är det dags för lagtävling mot Ulricehamn kombinerat med Km3. Då det är Åsunden som står för underhållningen kan man nog räkna med höga vikter. Är lite oklart vart vi går ut, men planen finns där och den kommer jag att följa. Blir nog en rejäl promenad är jag rädd då det är trakterna runt Skottek som jag ska invadera. Motståndet blir fruktansvärt hårt då det är många i klubben är grymma på denna sjö. Jag har varit här en gång tidigare i min korta tävlingskarriär, lagtävlingen 2011 och tyckte då att jag hade ett riktigt bra fiske. Vill minnas att jag fick runt 4kg och det var med självsäkra steg jag gick mot invägningen den gången. Stel av skräck kunde jag se mina kamrater komma in med påsar på 7, 8 och 9kg, på tre timmar! Jag blev jumbo så det bara small om det. Jag ska göra allt som står i min makt för att det inte ska hända igen.
Damp ner en beställning ifrån Vimpirken i brevlådan idag som jag suttit och plockat med. Beställde bland annat två exemplar av Vim X3M, 17gram fördelat på 65mm. Riktiga monster som jag bara måste prova på Lördag(går nog även att ha som Torskpirk till sommaren.) Ej är att förglömma lagtävlingen där Ulricehamn nog får räkna med svåra förluster då Msfk är tunga att stoppa då dom drar fram genom snö och is.
Stå upp kamrater, rid mot världens undergång och frukta intet mörker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Career Education