lördag 25 februari 2012

Km 5 på Åsunden

Avgörande tävling på Åsunden, vid vinst skulle jag vinna hela serien. Drömma går ju alltid och det blir sällan som man tänkt sig var det nån som sa.
Gick ut nere i södra delen av sjön, började söka vid en fin vassvik för att sedan springa över till andra sidan sjön. Min frontlinje föll fullständigt samman då det inte fanns en Abborre att hitta. Borrade till sista man men katastrofen gick inte att undvika. Fick ett telefonsamtal ifrån Reine som bekräftade att det var flera i klubben som hade problem att hitta fisk. Försökte tända till men dom sista reserverna var förbrukade, bad till högre makter men förgäves.
Jag såg från min vasskant att Stenholm verkade ha ett bra fiske, och när jag sedan slöt upp med honom kunde jag konstatera att han hade fiskat bra. Jag anlände till invägningen med 5 Abborrar liggandes i min omtalade Benkaskrylla.(Gud förbjude men jag tror det vilar en förbannelse över den)
Utan att nämna några namn kunde jag konstatera att det var flera duktiga fiskare som hade gått lika dåligt som mig. Det var två herrar som utmärkte sig denna afton. Stenholm vägde in 5245gram och blev tvåa, Bengt krossade allt och alla och vägde in 9295gram, imponerande! Vinsten idag gjorde även att Bengt blev klubbmästare 2012, grattis.
Trots min katastrof idag räckte min stabila inledning av säsongen till en andraplats i serien, vilket jag är mycket nöjd med. Jag har en bit kvar till dom bästa i klubben och utan alla goda tips och generösa anspråk hade jag varit betydligt längre ner i resultatlistan. Tack alla för den här säsongen och lycka till med sommarfisket! Vi syns nästa säsong kamrater!

2 kommentarer:

  1. Det ska lyftas på hatten till dig mä.
    2 andra platser och 1 första plats är riktigt bra.
    Så grattis till en fin andra placering.
    Tror säkert att du hade vunnit om inte Räjne hade lastat över en tung börda på dina axlar i bilen idag hehe.
    Hoppas att det blir vår snart nu så vi kan vertikala gös och jaga stormadammer.

    SvaraRadera
  2. Tack Pierre, ja allt är Reines fel:)
    Ja nu vill vi ha vår man är riktigt sugen nu....

    SvaraRadera


Career Education