onsdag 15 februari 2012

Inför km4 på Noen

Då var det dags för korståget att dra till sjön Noen, djupt in i mörkaste småland. Jag har varit där en gång tidigare och vet att det kommer bli tufft. Vädret visar milt med eventuellt inslag av nederbörd till helgen. Detta gör att våra styrkor kan riskera att gå fast i den svåra terrängen ute på sjön. Senast hittade jag fisken på sex till tio meters djup. Jag hoppas att det går att få igång fisk på grundare vatten den här tävlingen. Jag kommer att bestycka min arsenal med allt från dom tyngsta pirkarna till dom minsta "simmarna" som brukar fungera bra på grunt vatten med aktiv fisk.
Jag ska hämta ut en Benkaskrylla på posten idag och det ser jag som en garanti för att ta vinsten på Lördag:)
Då fiskeguden varit på min sida i år har mina två andraplatser och min vinst senast gjort att jag faktiskt leder serien. Då man inte kan ha tur varje gång är jag rädd för att bakslaget kommer allt närmare. Men ska jag falla på Lördag så ska jag falla med flaggan högt höjd mot skyn. Må bäste man vinna kamrater, mot undergång och förödelse!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Career Education