onsdag 22 februari 2012

Inför Km 5 på Åsunden

Den sista offensiven står för dörren. Dom sista reserverna har kallats in och allt som finns kvar i utrustningsväg har gjorts redo för strid. När dimman lättar över nejden vid Näsbyholm på Lördag står vi uppradade, förmodligen hårt ansatta av väder och vind. Den här delen av Åsunden verkar vara ny mark för de flesta, men jag räknar dock med bra fiske den här gången. Förra besöket i norra änden bjöd på dåligt fiske för många i klubben så revanschlustan är nog stor. Jag får verkligen passa mig den här gången, gäller att gå rätt annars kommer jag att få bita i gräset. Har siktat in mig på tre olika punkter på kartan, har jag tur finns dom randiga riddarna på någon av dessa platser. Räknar med att använda Vim38 och Vim42, tacklar även upp VimX3M på två spön om det skulle braka loss på allvar. Man bör nog inte glömma broddarna på Lördag. Snälla söta sluta regna, jag vill inte ha vår än, vik hädan du hemska värme!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Career Education