söndag 19 februari 2012

Katastrofen på Noen

Så kom det då, bakslaget som slog till med förödande kraft och svepte mina styrkor från frontlinjen som jag så tappert försvarat. När jag stod där vid starten med min nya Benkaskrylla på ryggen kändes allt mycket bra. Startskottet brann av 08.45 och full av självförtroende satte jag fart med raska ben över sjön mot stenruinen för att sedan vika av till höger in till "min vik". Började söka på djupkanten runt 10 meter för att sedan gå in mot 5 meter. Fisken var som bortblåst, jag borrade som en galning på isen men fick inte igång dom randiga riddarna. Jag provade allt jag hade i pirkväg idag men ingenting hjälpte. Jag fick bara ströfisk, och hade en del hugg, men dom var försiktiga. Nästan lam av allt borrande tog jag mig med stela ben och armar in till uppsamlingsplatsen för att möta upp mina kamrater ca 13.20. Jag hade en hundbajspåse i fickan efter morgonens promenad med hunden, den hade jag kanske kunnat fylla till hälften.
Vägde in 885gram och slutade på plats 9. Nils Tunström vann på 2545gram, Bengt Wulf tvåa 2530gram och Sören Nilsson tog en fin tredjeplats på 2155gram. Grattis och bra fiskat kamrater!
I Km serien tappade jag min ledning till Bengt som gick upp första plats på samma poäng men med högre totalvikt. Ska jag vinna serien måste jag vinna Km 5, vilket blir en mycket svår utmaning då vi har många bra pimpelrävar i Msfk.
Pallen är säkrad och det var målet i år så allt annat är bara bonus.
Jag får väl köpa en ny skrylla till nästa tävling.....

2 kommentarer:

  1. Än är inte slaget förlorat Magnus. Bengt är nog den mest svårslagna pimplaren vi har i klubben men först ska KM 5 genomföras. MVH Sören.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ganska osannolikt att jag ska ta hem det här, men jag får hoppas på tur och att Bengt har en dålig dag:)

    SvaraRadera


Career Education