lördag 28 januari 2012

Pimpeltävling på Tolken

Då var det dags för den första tävlingen för i år. km 1 gick av stapeln på Sjön Tolken utanför Ulricehamn.
Jag visste sen förra året att det var djupfiske som gällde, och hade därför tacklat upp två spön med Vim 55 och ett spö med Vim 42. Utrustade spöna med egenbundna chenillekrokar. Ringhals 1(Rosa, gul, grön) och Mad Goblin(Gul, grön, röd). Väl vid sjön beslutade jag att gå ut till "min ö" där jag fiskade till mig en tredjeplats förra året. Var till en början ensam, sökte på 8-12 meters djup men fick bara ströfisk den första 1,5 timmen. Hittade en liten håla där det var upp till en halvmeter djupare än flacken runt omkring. Fick igång fisken och drog ganska bra, tills en Gädda gjorde entre och störde mig grundligt. Lyckades få upp Gäddan på isen, hon vägde runt 2kg. Efter diverse brottning kunde jag komma igång med abborrfisket igen och nu var det bra drag i grejorna. Andra fiskare började uppvakta min plats och snart var vi 5 stycken som satt å trängdes, dom visste nog inte att det var "min ö". Halkade in till land för invägning när klockan ringde 14.00. Jag lyckades få ihop 3828gram och det räckte till en andraplats. Bengt Wulf knep första plats med ca 4.9kg. Jag är mycket nöjd med dagens insats då jag placerade mig före en rad duktiga och rutinerade pimpelfiskare.
Nu blir det till att ladda om och hoppas på en bra tävling nästa helg. Tack för en bra dag grabbar!
"Med guds vilja och edra starka viljor, skola ingen fiende vandra säkert"

2 kommentarer:

  1. Stort grattis.. Bra placering. Tror du tar det i år =)

    SvaraRadera
  2. 25gr per fisk!!!!!Skärpning Foppa.....

    SvaraRadera


Career Education