söndag 6 februari 2011

Tävling på Strängseredssjön

Klockan 08.30 togs broddarna på och en framryckning påbörjades. 08.50 hade jag nått den första ön som var mitt första delmål för dagen. Klockan 09.00 blåste Stenholm i visselpipan och tävlingen kunde påbörjas.
Jag började att fiska på 2-3 meters djup men fisket ville inte komma igång. Avancerade till grundare vatten, bytte spö och gick ner i pirk och krokstorlek. Hittade fisken på ca 1 meters djup. Fiskade mig ut mot sundet söder om ön och lyckades fiska ihop 1365gr. Det räckte till en femte plats, och det är jag nöjd med då vi var tolv personer som tävlade idag. Det skall sägas att medelvikten på fisken var väldigt låg. Grattis Stenholm till en fin vinst och tack till alla som var med på isen idag.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Career Education