fredag 25 februari 2011

Operation Jogen

På Söndag hålls den sista och avgörande tävlingen i Km-serien på en sjö som heter Jogen. Efter 4 tävlingar så ligger jag på en hedervärd tredjeplats, så chansen till en fin totalplacering finns.
Jag har fått fram en djupkarta över sjön och har även erhållit en del tips om vart i sjön det kan vara bra fiske.
Problemet är att många som gör upp om slutstriden kan sjön väldigt bra, då det har tävlats flitigt på sjön.
För att elda upp mitt självförtroende inför avgörandet har 4 nya Championspön inhandlats ifrån Vimpirken.
En ny abborredekal har fått pryda locket på min skrylla och Häxans silverputs har förvandlat mina pirkar till skinande guldklimpar.
Dom sista reserverna har kallats in och anfallet kommer att ske med full styrka. Faller jag så kommer jag att falla med flaggan i topp.
Pris ske FiskeGuden må hans vilja ledsaga mig!

5 kommentarer:

  1. hehe ja då får vi se på sön om dina tips va bra eller ej :)vi får hoppas på bra fiske, kommer bli en spännande invägning tror jag :)

    SvaraRadera
  2. Ja kul att det är många som har chans på bra placeringar! Vad jag hört så finns det fin abborre i sjön, spännande minst sagt....

    SvaraRadera
  3. Håller på dig Foppa...
    Hoppas att du klår upp de "gamla" pimpelrävarna ordentligt.
    Jag kan dock inte komma mad mkt bra info ang sjön då jag alltid misslyckas där.
    Men Reine, Stenholm och Urban är giftiga där så håll ett öga på dom.
    Sören gick oxå bra på Jogen förra året.
    Skitfiske på dig!

    SvaraRadera
  4. Tack Pierre Jag ska göra mitt bästa!

    SvaraRadera
  5. Skulle du kunna dela med dej utav djupkartan på Jogen? :)

    SvaraRadera


Career Education