söndag 13 februari 2011

Pimpeltävling på Noen

Då var Km4 avklarat. Hade tidigare kväll lagt upp taktik för tävlingen men då vi inte gick ut där jag hade beräknat fick jag snabbt lägga om strategin. Fick tips av Stenholm att ön utanför Brahälla kunde hålla fin fisk så jag startade där för att sedan dra mig in i viken bakom ön. Började fiska grunt och borrade mig fram utmed strandlinjen på 1 till 3 meter men fick ingen fisk. Efter 1 timme hade jag 2 st Abborrar i min nya Kineticskrylla, då var det lätt att hålla sig för skratt. Tacklade om till vimpirken 42mm och Xterminator trekrok och gick ut för att fiska på 7 till 10 meter.
Hade turen att hitta fisken och hade ett bra fiske framförallt sista timmen då det var bra fart i grejorna!
En dröm gick i uppfyllelse när mina 3210 gram gav mig en seger på Noen. Jag vill rikta ett tack till mina medtävlare för att generöst dela med sig av tips och erfarenheter. Jag har lärt mig mycket nyttigt under dom här tävlingarna. Nu gäller det att ladda om till kommunmästerskapet på Lördag, det ska bli förbaskat kul!

4 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till segern..

    SvaraRadera
  2. Var väl skoj för dig att dom stora grabbarna visad dig hur du skulle göra å låta dig vinna =)

    SvaraRadera


Career Education