lördag 19 februari 2011

Nederlaget på Mullsjön

08.45 gick jag med raska steg ut på Mullsjöns is med siktet inställt på badhusen vid Tomas brygga.
Full av självförtroende efter förra helgens fiske trodde jag att inget kunde gå fel denna vackra vinterdag.
Klockan 10.00 hade linjerna brakat samman och paniken spred sig som ett gift. Med fem abborrar i skryllan sprang jag över till utloppet nedanför Statoil bara för att se stenholm sitta och dra fisk efter alla konstens regler. Med ännu mer sargat självförtroende stapplade jag fram till grundet utanför stationen och lyckades få några abborrar i alla fall. Vägde in på ynka 940gram. Försökte intala både mig själv och andra medtävlare att abborrarna inte var i stöten idag. Fick ta tillbaka mitt resonemang när Stenholm vägde in 5kg och Reine 4.7kg. Förbaskat fina vikter må jag säga, är mycket imponerad! Det kändes som om jag stod och väntade på en avrättning när Joakim räknade igenom placeringarna. Det är bara att konstatera att absolut ingenting fungerade idag. Är ändå glad att jag deltog, man lär sig mycket sådana här dagar också.
Nästa helg är det dags för sista Km tävlingen och då jag har ganska bra poäng tänker jag sälja mig dyrt.
Tack för en trevlig dag på sjön, vi ses på Söndag grabbar!!!

3 kommentarer:

  1. Det kvittar hur bra man är, är man på fel plats så går det bara inte. Hade det nu varit fisk där du va å inte där dom va så hade det varit annorlunda. Den där lilla "turen" klarar man sig inte utan hur bra man än är..

    SvaraRadera
  2. Ja det det är små marginaler men det är det som är lite av tjusningen med sporten, allt kan hända när man går ut på tävling. Badhusen vid Tomas brygga är ju normalt ett säkert kort.....

    SvaraRadera
  3. Ja det är lika spännande varje gång..Men sen är det ju inte bara tur heller. En riktig räv vet oftast vart han ska gå beroende på olika faktorer. Dit har vi långt. Men man lär sig nåt nytt varje tävling..

    SvaraRadera


Career Education