torsdag 17 februari 2011

Funderingar angående Kommunmästerskapet

På Lördag är det dags för det årliga kommunmästerskapet som hålls på Mullsjön. Senast jag tävlade på Mullsjön vann jag en klar seger. Det skall dock sägas att jag var 15 år och tävlade i ungdomsklassen där vi var tre stycken som gjorde upp om den åtråvärda förstaplatsen. Jag vill minnas att jag fick 8 abborrar och fick posera på bild med Micko(största fisk) och Hasse(kommunmästare).
Bilden som publicerades i Jp hänger fortfarande på väggen hemma i mitt fiskerum.
På Lördag är jag rädd att det inte räcker med 8 abborrar. Ska man ha med toppen att göra bör man nog ligga på 3-4kg kanske till och med ännu mer. Har ganska små förhoppningar om en framskjuten placering då många duktiga pimplare skoningslöst kommer att husera på sjön. Taktiken för min del blir att fiska grunt och hoppas att fisken är på plats. Ser fram imot en trevlig dag på sjön. Må bäste man vinna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Career Education