lördag 29 januari 2011

Lagtävling på Åsunden

Då var lagtävlingen mot Ulricehamn avklarad. Vi vann klart med 237-186. För egen del så blev dagens tävling en besvikelse. Jag gick ut till tvärö och fiskade ihop 3200gram på ca 2meters djup. Fisken var liten men dom var bra i stöten. Mitt resultat placerade mig i botten inget snack om saken, jag hade behövt 6-7 kg för att komma hyggligt till. Frustrerande att jag inte räckte till idag, får dock glädjas åt dom fina vikterna som mina lagkamrater drog upp. Jag har stiftat bekantskap med en ny bra sjö, och förhoppningsvis lärt mig någonting.
Nästa helg är det dags för Km3 och då hoppas jag att turen och fiskeguden är på min sida.

5 kommentarer:

  1. Det är svårt att inte förälska sig i Åsunden både som pimpelsjö och gössjö.
    Synd att du inte hade tyren till de stora vikterna idag men du kommer nog ta en fin placering på km:et.

    SvaraRadera
  2. Ja det var tur att du och grabbarna höll ställningarna idag. jo jag får hoppas på en skräll nästa helg.:)

    SvaraRadera
  3. ...Man ska börja nerifrån och jobba sig uppåt :)
    I takt med kämpandet kommer framgångarna. Du får hänga på ut på större tävlingar nästa säsong (jag åker inte mer denna) Man lär sig nåt nytt varje tävling. Mycket kan man snappa upp bara på samlingarna.

    SvaraRadera
  4. Ja nästa säsong hänger jag gärna med när ni åker på Dm-tävlingarna om det är ok?

    SvaraRadera


Career Education