fredag 28 januari 2011

Tankar kring Åsunden

Imorgon går nästa lagtävling av stapeln på sjön Åsunden som ligger vid Ulricehamn. Det är en direkt avgörande tävling där Mullsjö leder knappt, så drabbningen väntas bli mycket hård.
Då jag som pimpelfiskare i bästa fall kan se mig som ringa är förhoppningarna inte stora att bidra med några dunderpoäng. Hoppas dock att jag kan slå mig in bland dom tio första i mitt lag så att någon poäng kan bidra till en slutlig seger. Har aldrig pimplat i sjön men vet att man här bedriver fiske på förhållandevis grunt vatten. 1-3 meter har man sagt till mig, låter som om jag ska plocka fram minstingen bland vimpirkarna fördelat på 32mm och 6gram. Ska ta rygg på någon erfaren rackare och göra mitt bästa!!

2 kommentarer:

  1. Jag håller på dig imorn :) Vet ej vart uffarna har tänkt ta vägen. Hoppas bara de är i stöten fiskjävla...

    SvaraRadera
  2. Tack Kalle. Ja har vi lika fint fiske som ni hade förra helgen så kan det bli riktigt kul imorgon!!

    SvaraRadera


Career Education