torsdag 20 januari 2011

Tankar kring Kyrksjön

Jaha då var det dags för km2 på Söndag. Sjön som Tävlingskommiten valt ut är Kyrksjön som ligger vid Mölltorp, i Karlsborgs Kommun. Efter vad jag har läst och hört så är det ett anrikt vatten känd för stora fångster och bra fiske. Kolla bara Kalle Rösvik som för två veckor sedan drog 6230gr på DM1. Nu är det inte sagt att det blir lätt bara för att det brukar vara bra. Har aldrig varit i sjön tidigare, men har tagit del av några heta tips ifrån en arbetskamrat som fiskat i sjön. Hoppas på bra gångtid då jag har tänkt att avancera en ganska bra bit ut på sjön. Jag vill inte skruva upp förväntningarna för högt, men mitt mål är att slå mig in bland topp 5. Isbroddar ligger redan i skryllan och pimpelspöna är laddade med ny lina, Kyrksjön här kommer jag!!

5 kommentarer:

  1. Det fixar du nog, ditt mål..

    SvaraRadera
  2. Tack Kalle jag ska göra mitt bästa!

    SvaraRadera
  3. Tack själv, alltid jobbigt med nya sjöar. Känner man sjön har man ju oftast en planB,C och D. Kommer man till en ny sjö, har man ju inte en susning. Får hoppas den där "lilla turen" är med en.

    SvaraRadera


Career Education