lördag 15 januari 2011

Mardrömmen på Stråken

Då var den första lagtävlingen avklarad. Mullsjö vann mot Ulricehamn i en tävling som jag tror de flesta som var med på Stråken idag helst glömmer. Fisket var fruktansvärt trögt, min första fisk dröjde två timmar in i tävlingen. Jag fick upp tio abborrar fördelat på 330gr. Vi var 15 personer i vårat lag och jag kom på plats nummer 10, och bidrog därmed med 2 poäng. Sådana här dagar finns det inte mycket att göra. Jag sprang omkring på isen likt en irrasjuk höna och borrade som en besatt, men fisken ville helt enkelt inte. Nu tar vi nya tag och jag ska be till min lyckliga stjärna att fisket är bättre nästa helg då KM2 avgörs. Tack för korven och visat intresse, och grattis till Bengt och Kalle som visade var skåpet skulle stå!

6 kommentarer:

  1. Vi hoppas på ett bättre fiske på Åsunden om 14 dar.
    Då är det förhoppningsvis min tur å klå dig mä 10 gr. hehe

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja det var små marginaler igår. Antar att man kan få ihop mer än 330gram på Åsunden i alla fall....

    SvaraRadera
  3. Säg inte för mkt nu Pierre:)

    Ps. Gå norrut om ni går ut vid tvärrö. Bort mot vassen som sträcker sig ut mot den långa udden. Vi hade kanonfiske utanför den stora bryggan i början på den vassen sist. Försök va själv på fisken.

    SvaraRadera
  4. Tack för tippset kalle, det ska jag lägga på minnet!!

    SvaraRadera
  5. Du har ca 1,5km att gå. Ska nog finnas ett grund där utanför med, men jag hittar inte det. Ska kolla lite med båten i sommar. Lycka till

    SvaraRadera


Career Education