söndag 23 januari 2011

Tävling på Kyrksjön

Andra deltävlingen i KM är härmed avklarad. Jag vägde in 2145gram som räckte till en sjätte plats.
Startade tävlingen efter uppgjord plan och gick ut till första ön där jag hittade fisken på 6-7meters djup.
Hade ett ganska bra fiske första timmen. Avancerade in i viken bakom ön och fiskade mig fram imot ett litet sund. Fisken fanns ingenstans och efter världsrekord i antal borrade hål fick jag retirera tillbaka till udden vid ön där jag startade. Hittade fisken igen och lät 42:ans vimpirk gå varm. Synd att jag gick bort mig halva tävlingen, nådde därmed inte topp fem som jag hoppats på. Jag lyfter på hatten och tackar och gratulerar mina medtävlare för en väl genomförd tävling. Kul att få komma ut på nya vatten, man lär sig något nytt varje gång!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Career Education