torsdag 24 mars 2011

Premiär i Baltak

Klockan 10.00 bröt min gode vän och fiskekamrat Benny Andersson in i min robot och föreslog flexledigt för att åka och fiska i Baltak. Jag var genast med på noterna och efter diverse småproblem kunde vi infinna oss 12.30 vid den anrika ån Tidan. Vi var som två små barn på julafton när vi klev ur bilen. Utrustningen ordnades , fiskekort löstes och taktik gjordes upp. Väl vid ån dämpades vårat goda humör något då det visade sig att vattenstånden var väldigt högt och den strida strömmen fullkomligt dundrade fram i det karga vårlandskapet. Jag insåg snabbt att det krävdes tyngd för att bryta det hårda vattnet för att nå botten. Medicinen för dagen blev sinktiplina med två stora blyhagel och en superförtyngd Foppazonker.
Fisket var svårt men jag lyckades lura två fina Regnbågar som stod och tryckte bland stenarna. Benny kämpade också på bra och hade två fiskar på som tyvärr släppte innan dom kunde håvas. Premiären är avklarad och det känns fantastiskt att fisket är igång igen efter en hård och kall vinter.
Det blir snart ett fiskepass igen kan jag tro då jag inte är i stånd att stå imot detta kall, förbannelse enligt vissa, besatthet enligt andra men bara vanlig kärlek enligt mig.

2 kommentarer:


Career Education