söndag 6 mars 2011

Tävling på Viken

När jag stod där vid starten med skinande sol och blå himmel hade jag den där speciella känslan att ingenting kunde gå fel. Jag hade innan starten fått ett hett tips om två vikar som jag bestämt skulle ta mig till. En timme in i tävlingen kunde jag konstatera att vikarna var fisklösa. Jag slöt upp med Jocke som också hade en dålig start. Vi provade flera ställen men kunde aldrig hitta fisken. Dom fem timmarna gick väldigt fort idag och när jag hängde min Kineticväska på ryggen för att gå hem kändes den otäckt lätt.
Väl vid invägningen försökte jag gömma min påse så gott jag kunde men damen vid vågen skrek ut 1158gram som hon sedan präntade ner på mitt kort. Jävlar varför utsätter jag mig för det här....
Det kom in folk som hade påsar på 10-12kg, jag blev minst sagt pissad på idag. Men jag har varit på ännu en ny sjö, jag har antecknat var ettan och tvåan i tävlingen satt på min karta. Jag hade kul och sen hade vi ju i alla fall tur med vädret.......

1 kommentar:


Career Education