lördag 19 mars 2011

Pimpelfiske på Trollsjön

Då var det årliga pimpelfisket i Trollsjön avklarat. Jag hade som mål att få upp en båge idag, förutsättningarna var perfekta så det skulle väl inte vara så svårt. Hade fyra hugg den första kvarten men var för het på gröten och gjorde mothugg för kung och fosterland varje gång det darrade lite i linan. Jag som erfaren Regnbågspimplare borde väl veta att man måste ge dom lite tid vid nappet. Nåja hade i alla fall en trevlig förmiddag på sjön då jag och Kalle avhandlade det mesta i fiskeväg. Vi bestämde att om jag följer med honom och vertikalfiskar så får han följa med mig och fiska med Crankbait. Kul att prova nya metoder och att träffa nya fiskekamrater, men det är väl det en fiskeklubb går ut på?! Nu får isen ta å gå upp innan jag bryter ihop.......

3 kommentarer:

  1. Jo visst var det en trevlig tillställning på Trollsjön idag.
    Synd bara att det inte nappade mer.
    1 hugg för mig hmmmm?
    Vad hette sidan vi pratade om?
    Och vad hette den där säljaren på e-bay?
    Ha det gött
    Pierre

    SvaraRadera
  2. www.taimentackle.com
    Tackle on the bay

    Mvh Mange

    SvaraRadera


Career Education