torsdag 3 mars 2011

Tankar kring Viken

På Söndag bär det av till sjön Viken belägen strax utanför Karlsborg. En stor sjö med alla förutsättningar till ett bra fiske. Har dock hört att det är väldigt lätt att gå bort sig på dom oändliga ytorna. Utgången ska ske ifrån "grustaget", som inte säger mig någonting då jag aldrig har satt min fot vid detta anrika vatten. Någon djupkarta hart jag inte fått tag på men efter vad jag sett på karta ifrån eniro finns det flera intressanta platser som är väl värda att testa. Ska försöka snappa upp viktig information och tips ifrån erfarna fiskare vid samlingsplatsen.
Sen råkar det ju faktiskt vara så att Reine som väntas dela bil med mig på den långa vägen till Viken, placerade sig väldigt bra på tävlingen där förra året. Han borde sitta på ett och annat matnyttigt som kan göra livet lättare för en vanlig lekman som mig.
Då tävlingen spänner över 5 timmar blir det viktigt att ta med sig lite extra att äta och dricka.
Risken finns att detta blir den sista tävlingen för säsongen, så en bra avslutning skulle sitta väldigt bra.
Då jag gått fruktansvärt dåligt två tävlingar på raken vågar jag inte sätta ett allt för högt mål, men sist ska jag ta mig fan inte bli i alla fall!!

3 kommentarer:

  1. Tänk inte....fiska bara :) Finns ett bra ställe nästan rakt över sjön. Får se om räjne går dit denna gången mä. Det håller inte för många fiskare men ett par st kan ha det bra.. Jag går inte dit om jag kommer med. Finns så mkt annat att testa. Lycka till..

    SvaraRadera
  2. Hehe självförtroende är färskvara.
    Lycka till å gör som Kalle säger.
    Tänk inte utan fiska bara.

    SvaraRadera
  3. Är fruktansvärt laddad ska bli förbaskat roligt det här!!

    SvaraRadera


Career Education