söndag 13 mars 2011

Flugbindningsateljen

Efter hårda förhandlingar och skoningslösa kompromisser med min fru kunde jag i höstas börja inreda min nya flugbindningsatelje. Härmed vill jag inför kungen och fosterlandet meddela att uppgiften är slutförd!
För mig som flugfiskare och flugbindare är det en dröm som gått i uppfyllelse. Verktyg, utrustning, spön, väskor samt fotografier, allt samlat på en och samma plats. Nu kan jag ta flugfisket till ytterligare en nivå och förhoppningsvis gå en ljus fiskeframtid till mötes. Förberedelserna är i full gång då ett fiskepass vid Baltak är mycket nära förestående.
Målet för i år är att ta en Regnbåge på över 5kg, Abborre på över 1kg, Öring 2kg och Gös. Givetvis avser jag att ta dessa arter på fluga och flugspö.
Jag återkommer med rapporter snarast!!

1 kommentar:


Career Education