lördag 8 juni 2013

Ka Pro Metal Cup Deltävling 1

Idag gick den första av tre deltävlingar av stapeln i den mycket anrika och ärofulla Ka Pro Metal Cup.
Med högt ställda förväntningar började vi fiska klockan 07.00. Jag fiskade ihop med Håkan och vi hade i förväg gjort upp en plan som vi ämnade följa till sista man. Stråken visade sig från en av sina svårare sidor idag och när tävlingen var till ända 12.00 hade jag fått en gädda och Håkan två. Vi hade några kontakter och några efterföljare och jag tappade även en grann Abborre på runt kilot.  Då mina kamrater haft ett lika dåligt fiske som mig och Håkan kunde jag glatt konstatera att min blygsamma Gädda på 41cm ändå räckte till en tredje plats. Nu är vi igång och nästa gång så går vi på dom stora Gäddorna pris ske Gud!!

Resultat Ka Pro Metal Cup deltävling 1

1. Mikael Parad 60cm
2. Håkan Elmqvist 49cm
3. Magnus Forsberg 41cm
4. Per Wernald 35cm
5. Mats Frisk 0cm
6. Sören Svenssson 0cm
                                             
    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Career Education