tisdag 21 maj 2013

Öringfiske i Trollsjön

Jag och frugan åkte ner till Trollsjön för lite trevligt förmiddagsfiske. Väl vid sjön kunde jag nöjt konstatera att det kläcktes ganska rejält med vassländor, och förväntningarna var därför stora att jag skulle kunna hävda mig väl med min smäckra klass fem utrustning och min välsmorda flytlina. Tre timmar senare och efter att ha fiskat både nymf, kläckare och torrfluga fick jag ge mig. Det blev ingen fisk för min del idag, till skillnad från min vackra fru som tog en mycket grann Öring på tredje kastet som uppskattningsvis vägde en bit över kilot. Hon avslutade förnedringen genom att dra en präktig båge på runt 2 kg. Det bör nämnas att hon fiskade med sjunklina, fan hon kör över mig! Men skam den som ger sig, jag vägrar fiska med sjunklina och Boobyflugor, Hell dig du fromma imitationsfiskare jag sviker dig aldrig!!

1 kommentar:

  1. Fyy fasen vilken känsla!!!! drömmfisk! lyrisk!
    Sen darling kan du fiska med imitationsfiske ett tag till jag kommer att gå på det snart också så ska jag visa dig hur man ska fiska imitation också ;)) love yaa!

    SvaraRadera


Career Education