onsdag 26 juni 2013

KM i Traditionellt mete 2013

Då var det dags för det första klubbmästerskapet i Mullsjö sportfiskeklubb för traditionellt mete. Det var inga optimala förutsättningar då det hade ösregnat hela dagen. Men när klockan slog 17.00 hade regnet avtagit och folk började samlas nere vid klubbstugan. Efter anmälning så kunde jag konstatera att 14 personer var här för att kämpa om dom tre pokalerna. Tävlingen började klockan 18.00 och det var tyngst vikt som gällde. Vi fiskade på sträckan nedanför Statoil. Jag körde med 5 metarn och fiskade djupt med maggot. Jag hade ganska bra fiske första timmen men sen dog det ut. När tävlingen var slut 21.00 kunde jag konstatera att min påse på 655gram räckte till en tredjeplats. Tvåa blev Jesper Lundberg på 710 gram och vann gjorde Ingvar Lundberg på 1265gram, grattis!! Juniorklassen tog min dotter Amanda hem med en vikt av 140 gram. Tusan vad stolt jag är över henne:) Tack så mycket alla som dök upp idag, det var verkligen jättekul!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Career Education