tisdag 19 juli 2011

Gösrace i Stora Nätaren

Fick möjligheten att följa med Vertikaloraklet Kalle ut på en Göstur på Stora Nätaren. Då jag är nybörjare inom Vertikalträsket, hade jag ganska stora förhoppningar på ett lyckat fiske då Kalle besitter bred kunskap både inom ämnet och sjön Stora Nätaren. Klockan 08.30 körde vi ut mot det första stället som gett bra med Gös tidigare fisketurer enligt Kalle. Hade det dock trögt och hittade inte riktigt fisken. Båten styrdes mot en djupbrant som mynnade ut mot ett flackare större område. Här stod Gösen på rad och huggen lät inte vänta på sig, Kalle passade dessutom på att sätta personligt rekord med en mycket grann Gös på 79cm och 4200gram.
Fisken var rejält i stöten och jag fick här uppleva mitt livs Gösfiske med 18stycken landade fiskar, med en topp på 63cm, ca 2,3kg. Kalle var värre med 29stycken fångade fiskar. Helt galet minst sagt och fan om man inte blivit biten av Vertikalfiske nu så blir man det aldrig, pris ske Gud för denna dag.
Jag bockar och bugar Kalle, vi får allt göra om det här snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Career Education