lördag 24 maj 2014

Gäddtävling i Stråken

Idag var det dags för Gäddtävling mellan 08.00-14.00. Vi blev till slut 13 båtar som kom till start denna bistra och regniga vårdag. Jag och min fiskekamrat Håkan åkte ut tillsammans för att göra ett försök på Stråkens eländigt svårtrugade Gäddor. Taktiken var klar sedan länge och vi styrde båten mot norra änden. Grynnor fiskades av, pelagisk trolling genomfördes, grunda vikar genomsöktes. Efter dagens slut kunde jag summera 3st Gäddor till mig och 4 missade hugg. Håkan fick 1 st. Gädda och hade fyra hugg. Min största låg på 65 cm och jag hade därmed ingenting med toppstriden i tävlingen att göra. Anders Grönhage vann med en fin Gädda på 91 cm, grattis!! Till hösten tar vi nya tag, banne mig!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Career Education