söndag 17 juni 2012

Strandgölen

Denna dag till ära så hade jag hyrt sjön Strandgölen på Hökensås tillsammans med sju andra flugfiskefanatiker. Vi samlades 05.30 för lite fika och taktiksnack. Det visade sig att de flesta skulle köra med flytlina med diverse större nymfer. Jag satte på min trogna airflo Di7 sjunklina och satte allt på ett kort.
Fulla av förväntan drog vi igång fisket klockan 06.00. Jag fiskade mig runt sjön och cirka två timmar senare slöt vi upp runt fikabordet för att äta lite frukost. Det visade sig att ingen av oss hade haft ett enda hugg. Efter lite mat i magen knöt jag på en stor foambagge och drog mig bort till en djupkant som jag hade lokaliserat under morgonen. På andra kastet fick jag en mycket vacker Regnbåge med perfekta fenor och kropp på ca 1.6kg. Jag fortsatte att fiska till klockan 12, då gav jag upp. Sebastian hade tappat en fisk annars var det ingen som hade fått nåt. Det var trögt, men det var väntat då den större fisken som finns i Strandgölen är svår att lura till hugg. Tack till alla kamrater som gjorde denna dag till en härlig upplevelse, vi åker snart ut på äventyr igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Career Education