söndag 5 juni 2011

Morgonfiske i Mullsjön

Var på plats 05.00 för att göra ett morgonpass med siktet inställt på Abborre. Fiskade grunt med i huvudsak Bomber 4a och Rapala dt6. Fisket var dock ovanligt trögt, när klockan slagit 07.00 hade jag inte känt någonting. I ren desperation satte jag på en popper som jag arbetade med frenetiskt i vasskanterna och lyckades rädda dagen med en gäddsnipa på ca 1kg. Hittade inte riktigt fisken idag, lyckades inte lokalisera var småfisken höll till. Med ett något stukat självförtroende styrde jag hemåt när klockan närmade sig 08.00.
Avslutade dagen med att halka på båtkanten för att slå i smalbenet i bryggkanten. Blind av raseri var jag nära att trampa av ett av mina spön som jag lagt på bryggan. Känns som om jag aldrig skulle åkt ut idag.....

1 kommentar:

  1. hej,har du några tips på drag som duger i mullsjön?Fiskar ganska ofta i mullsjön,men har inte fått överdrivet mycket fisk.använder oftas myrans spinnare med diverse färger.Men tänkte om du kunde ge tips på ett bra gädddrag som funkar bra där. mvh robin

    SvaraRadera


Career Education